ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

اولین سواری با پورشه پانامرا توربو

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

اولین سواری با پورشه پانامرا توربو

 علاقه‌مندانِ به دنیای خودرو و کمپانی پورشه، اولین نمایش پانامرا را در سیزدهمین نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل 2009 به خاطر دارند. یک خودروی سدانِ لوکس که موتور آن در جلو قرار داشت و در دو حالت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل طراحی شده بود.

 

Porsche panamera turbo

Porsche panamera turbo


و امروز پورشه با تازه سازی میان عمری همین خودرو، آن را در قدرتمندترین کیفیتش برای بررسی بیشتر به حرکت درآورده است؛ و نتیجه چیزی دور از انتظار نبود، نمایش خودرویی با تغییراتی ظریف نسبت به مدل قبلی اش. ورود نسخه پلاگین-هیبرید پانامرا برای امسال و موتور V6 با توربوی دوقلوی ارتقا یافته، بزرگترین خبر این اتومبیل بود اما مرکز توجه ها به این ماشین هنوز هم مدل توربوی هشت سیلندر است.

این یک پانامرای تازه سازی شده است، البته نمونه ای از آن که با بالاترین قدرت موتورِ توربو شارژرش یعنی 513 اسب بخار و چیزی متفاوت تر از مدل پیشینش (با 493 اسب بخار).این تازه سازی تفاوت های ظریف دیگری نیز ایجاد کرده است، دارا بودن یک سپر مناسبتر نسبت به مدل پیشین، یک طراحی متفاوت از سیستم تعلیق برای سواری آرامتر و کاهش سروصدا، تنها بخش کوچکی از این بهبودها بوده اند.

از دیگر ویژگی های کهکشانیِ این خودرو می توان به سیستم هفت دنده ای و گشتاورِ 516 پوند در فوت یا 70 کیلوگرم در متر آن اشاره کرد، که در نتیجه، راننده مجبور به کاهش بیش از حد سرعت در جاده های پرپیچ و خم نیست. با کمی استفاده بیشتر از پای راست و لغزاندن آن روی پدال گازِ پانامرا توربو، می توان در 4.1 ثانیه آن را به سرعت 62 مایل یا 100 کیلومتر بر ساعت، در 8.9 ثانیه به 100 مایل یا 160 کیلومتر بر ساعت و در 13.8 ثانیه به 124 مایل یا 200 کیلومتر بر ساعت رساند که همه اینها، بی شک برای هر خودرویی، یک عملکرد توانا محسوب می شود.


اگر شما جزء دسته ای هستید که به ورزش یا حتی به نفوذ بیشتر بر استفاده از ظرفیت های سرعت خودروی خود می اندیشید، بهتر است بدانید پانامرا توربو آپشن های متعددی برای شما ارائه داده است. حالتهایی که شتاب دهنده این خودرو را تیزتر کرده و انتقال دهندهٔ هفت سرعتهٔ آن را برای رساندن ظرفیت خودرو به بالاترین میزان دور موتورش ترغیب می کند و حتی شاسی 
پانامرا را برای رسیدن آن به بالاترین افق سرعتش آماده میسازد. یکی دیگر از ویژگی های مثبت پانامرا توربو، چابکی خاص آن است که در نتیجه پایین آوردن مرکز ثقلش و انتقال آن به کناره ها حاصل شده است؛ و تمام این ویژگی ها پورشه پانامرا توربو را در اتوبان ها و جاده ها وارد لاین سرعت خواهد کرد.

در مورد پورشه پانامرا توربو به طور خلاصه می توان اطلاعات زیر را دسته بندی کرد.

 

شتاب: 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 4.1 ثانیه
بالاترین سرعت: 305 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 10.19 لیتر در کیلومتر
آلایندگی: 239 گرم کربن دی اکسید در کیلومتر
وزن موثر: 1970 کیلوگرم
موتور: V8 و 4806 سی سی توربینی (توربو شارژر دوقلو)
مونتاژ: موتور طولی انتقال نیرو به چهار چرخ
قدرت: 513 اسب بخار در دور موتورِ 6000 دور بر دقیقه
گشتاور: 700 نیوتن متر در 2250 تا 4500 دور موتور
نسبت قدرت به وزن: 260 اسب بخار در ازای هر تن
گیربکس: اتوماتیک هفت سرعته
قیمت: 138 هزار دلار برای توربو و 175 هزار دلار برای توربو S



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:,

] [ 20:27 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه