ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

نگاهی نزدیک به مزدا 6 مدل 2014

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

نگاهی نزدیک به مزدا 6 مدل 2014

 

مزدا 6 را معمولا به خاطر هندلینگ بالایش در سراسر جهان می‌شناسند که برای یک سدان متوسط بیشتر از حد انتظار است و می‌توان آن را در این سگمنت رقیب سرسخت تویوتا و هوندا دانست.
مزدا به خوبی از پس طراحی ظاهری آن برآمده و توانسته در ساخت این سدان متوسط از هیوندا نیز فراتر برود و در نهایت یک سدان شکیل و در عین حال اسپرت را روانه بازار کند.
فضای داخلی آن برخلاف طراحی بیرونی‌اش ظاهری بسیار ساده و معمولی دارد و خبری از شکوه و جلال طراحی بیرونی در آن نیست. در داخل به مقدار زیادی از متریال نرم در بالای داشبورد و همچنین درب‌ها استفاده شده و روکش چرم به کار رفته در درب‌ها هماهنگی خوبی با چرم صندلی ها دارد. البته مزدا مانند تویوتا و فورد سعی نکرده در فضای عقب برای کاهش هزینه کم کاری کند و کیفیت ادوات برای سرنشینان عقب نیز بسیار خوب می‌باشند.
فضای داخل کابین مزدا 6 نسبتا خوب است و صندلی‌های عقب با سه جای سر ظاهری ساده و در عین حال زیبا دارد. البته فضای عقب آن نسبت به تویوتا کمری کمی کوچک‌تر است. صندوق عقب آن با اینکه از بیرون کمی دراز به نظر می‌رسد ولی کمی کم عمق است.
همانند دیگر ژاپنی‌ها، لیست بلند بالایی از تکنولوژی‌های روز دنیا در این خودرو به کار رفته است. از صفحه نمایش لمسی و نویگیشن گرفته تا سنسور پارک و تلفن بلوتوث و همچنین کیسه هوای جانبی، نشان‌دهنده نقطه کور، سیستم start/stop برای کم کردن مصرف سوخت، سانروف، چراغ های زنون در جلو و کروز کنترل. اما متأسفانه سیستم تهویه هوای آن به سختی می‌تواند از پس گرمای طاقت فرسای تابستان برآید.
پیشرانه SkyActiv چهار سیلندری آن با گنجایش 2.5 لیتر قادر است 184 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و گشتاور 251 نیوتن‌متر در 3250 دور در دقیقه تولید کند. طبق اعلام کارخانه شتاب صفر تا صد آن 8.1 ثانیه است و با مصرف سوخت 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر عملکرد بهتری نسب به پیشرانه 2.4 لیتری هوندا آکورد دارد.
یکی از نکات منفی آن سروصدای داخل کابین است که حتی بیشتر از هوندا آکورد می‌باشد و اگر عایق صدای آن بهتر بود شاید می‌توانست یکی از بهترین‌های این سگمنت به شمار آید. البته این موضوع را هم باید گفت که تکان‌های آن در جاده‌های ناصاف بسیار کمتر از آکورد است.
سیستم تعلیق مزدا 6 فراتر از حد انتظار است و فرمان آن به راحتی یک ب ام و می‌تواند جهت خودرو را تغییر دهد ولی با تمام این اوصاف نمی‌توان مزدا 6 را سدانی اسپرت دانست. به نظر می رسد مزدا تنها به دنبال جلب نظر آن دسته از مشتریان است که توقع زیادی برای اسپرت بودن خودرو ندارند.
شاید اگر بخواهیم در مورد سواری و هندلینگ مزدا 6 صحبت کنیم، به جز فورد Fusion رقیبی جلودار آن نیست اما کماکان مزدا 6 جدید خودرویی عالی در کلاس خود به حساب می‌آید و به دلیل بعضی نقص‌های جزئی، تنها چند میلیمتر با تبدیل شدن به بهترین سدان متوسط این سگمنت فاصله دارد.
اگر نگاهی به بازار داخل بیندازیم، گروه بهمن تا به حال توانسته بود مزا 3 و مزدا 2 را روانه بازار کند. اگرچه به دلیل مشکلات فراوان صنعت خودروسازی متاسفانه گروه بهمن نیز سراغ یک چینی به نام بسترن B50 رفته، اما امیدواریم این خودروساز داخلی بتواند نه تنها مزدا 6، بلکه دیگر محصولات این کمپانی ژاپنی را همزمان با بازارهای جهانی به ایران نیز بیاورد.



نظرات شما عزیزان:

parand
ساعت17:43---14 مرداد 1392

راز این هستی چیست؟
ما چرا آمده ایم؟
کار ما نیست گذر از هستی، گذر از آدم ها
کار ما شاید
پر کردن تنهایی یک دل تنها باشد…

...........
بمنم سر بزن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:,

] [ 17:22 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه