ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

خودروهای سرقت شده آلمانی زیر پای نزیکان رئیس جمهور تاجیکستان

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

خودروهای سرقت شده آلمانی زیر پای نزیکان رئیس جمهور تاجیکستان

ه نوشته دویچه وله(DW)، روزنامه‌‌های آلمان همچنین نوشتند که اما‌م‌علی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان با روش‌های استبدادی حکومت‌ می‌کند و در یک انتخابات غیردمکراتیک پیروز شده و قدرت در این کشور دست رئیس‌جمهور، خانواده و نزدیکان او تمرکز یافته است. اما مقامات دولتی تاجیک گزارش‌های روزنامه‌های آلمان را "تحریک آمیز و نادرست" خوانده‌اند.

اما‌م‌الدین ستاراف، سفیر تاجیکستان در برلین در پاسخ کتبی به دویچه وله گزارش‌های مربوط به خودروهای لوکس سرقت شده آلمانی را رد کرده است.

وی در واکنش به خبر رسانه‌های آلمان می‌گوید: «ا‌گر این ماشین‌ها با استفاده از سیستم "جی پی اس" آشکار شده‌اند، چرا قبلا، یعنی در زمان عبور از مرز چندین کشور کشف نشده‌اند؟»

در توضیح کتبی سفیر تاجیکستان تائید می‌شود که خرید و فروش خودروهای آلمانی در تاجیکستان در دست بخش خصوصی است و انتقال هرگونه خودرو از آلمان، کشورهای اروپای شرقی و کشورهای بالتیک از طریق خط آهن انجام می‌گیرد و یا این‌که خودروها بایستی با طی مسافتی حدود ۶ هزار کیلومتر و عبور از چندین کشور به تاجیکستان برسند.

سفیر تاجیکستان در برلین تاکید می‌کند در زمینه جرائم بین‌المللی از جمله قاچاق خودرو، تاجیکستان با پلیس بین‌الملل (اینترپل) همکاری می‌کند. او گزارش‌های روزنامه‌های آلمانی را که ادعا می شود تاجیکستان برای بازگرداندن ماشین‌های به سرقت رفته همکاری نمی‌کند، نادرست می‌داند.

اما‌م‌الدین ستاراف سفیر تاجیکستان اضافه می‌کند: «طبق آمار تاکنون بیش از ۷ میلیون خودروی سرقت شده در اینترپل ثبت شده که ۷۰ هزار دستگاه آن آلمانی است. از سال ۲۰۱۱ به بعد ۱۲۳ خودروی سرقت شده در تاجیکستان کشف شده که ۵۷ دستگاه از آن‌ها آلمانی بوده است. خریداران تاجیک این خودروها را از فروشندگان دست سوم و یا چهارم خریده‌اند و گمان نمی‌کردند که سرقت شده باشند.»

سفیر تاجیکستان در توضیحات خود به دویچه وله اضافه می‌کند: «در رسانه‌های آلمانی خبری منتشر شده است که گویا همراه‌خان ظریفی، وزیر امور خارجه تاجیکستان به دلیل طرح موضوع خودروهای سرقت شده، به آلمان سفر نکرده است. این خبر نادرست است و آقای ظریفی در ۷ و ۸ مهر ۱۳۹۲ به آلمان سفر کرد و از هامبورگ دیدار کرد و قرار نبوده است به پایتخت سفر کند.»

کارشناسان تائید می‌کنند پس از فروپاشی شوروی سابق گروه‌های مافیایی توانستند با تبانی با همدستان خود در چند کشور بلوک شرق از جمله روسیه خودروهای لوکس سرقتی را از آلمان به تاجیکستان انتقال دهند.

در عین حال دلایل طول کشیدن شناسایی خودروهای لوکس آلمانی در تاجیکستان نیز از سوی ادارات و مسئولین آلمانی تا به‌ حال به صورت کامل و شفاف توضیح داده نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 21 دی 1392برچسب:,

] [ 22:39 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه