ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

مطالبی در مورد کلاس بندی خودروها(قسمت دوم)

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

مطالبی در مورد کلاس بندی خودروها(قسمت دوم)

در این پست ادامه مطلب قبلی را بخوانید.

3-لیفت بک(lift-back):این فرم خودرو حالتی بین سدان و هاچ بک است.یعنی صندوق از نظر ظاهری مجزا است ولی از نظر باز شدن در صندوق شبیه هاچ بک است و شیشه ی عقب با در صندوقپیوسته است.به عنوان مثال سیتروئن زانتیا و پروتون جن 2 لیفت بک هستند.

4-فست بک(fast-back):به حالتی خاص از سدان میگویند به گونه ای که سقف با یک شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین میاید به طوری که سقف و صندوق عقب دو جزء متمایز به حساب نیایند.به عنوان مثال مرسدس بنز CLSیک فست بک است.

5-SUV(sport utility vehicle):معمولا دارای سه ردیف صندلی بوده و محفظه ی بار در ردیف آخرین صندلی هاست.سیستم تعلیق قوی قابل تردد در مناطق هموار-ظرفیت حمل بالا-توان بالای موتور-ارتقا شاسی بلند و قابلیت دو دیفرانسیل بودن(4wd)از ویژگی های آنهاست.به عنوان مثال نیسان رونیز یک suv است.

6-MPV(Multi purspos vehicle):خودرو های چند منظوره یا ون.به خودرو های گفته میشود که با هدف بهره گیری از حداکثر فضای داخلی جهت حمل ار یا مسافر طراحی شده اند.نوع شخصی این خودرو ها اکثرا دماغه دار و نوع تجاری آن بدون دماغ است.به عنوان مثال کیا کارنیوال یک mpv است.

7-وانت(pick-up):به خودرو هایی گفته میشود که دارای قسمت بار روباز و کابین جداگانه ی راننده و سر نشین میباشد.این خودرو میتواند به صورت تجاری یا شخصی باشد و معمولا نوع شخصی آن 4 در داشته و ظرفیت 4 تا 6 سر نشین دارد که دو کابین نامیده میشود به عنوان مثال تویوتا هایلوکس یک وانت است.

به اشتراک بگذارید...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:اطلاعات فنی,

] [ 17:29 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه